Kennisgeving: Voor dit product is een JavaScript vereist.

Hoe meld ik me aan?

Ieder jaar in maart is er een centrale aanmeldweek voor het voortgezet onderwijs. Alleen in die week kunnen ouders hun kind voor leerjaar 1 online aanmelden. Wilt u uw kind voor andere leerjaren aanmelden, dan vindt u hieronder meer informatie.

Aanmelden bij Marianum – hoe gaat dat?
Voor leerjaar 1, de centrale aanmeldweek is van 25 t/m 31 maart 2025. Er komt in die week een speciale webpagina met daarop een aanmeldlink om uw kind (digitaal) in te schrijven op onze school. Mocht u hulp nodig hebben bij het inschrijven, dan worden er t.z.t. momenten bekend gemaakt waarop u dit samen met een medewerker kunt doen.

Voor leerjaar 2, kunt u contact opnemen met de teambegeleider van de onderbouw dhr. A. Verschuren via a.verschuren@marianum.nl.

Voor leerjaar 3 en 4 vmbo, kunt u contact opnemen met de teambegeleider van de bovenbouw vmbo, mevrouw J. Haarman via j.haarman@marianum.nl.

Voor leerjaar 3 havo/vwo is dit mevrouw M. Stokkers: m.stokkers@marianum.nl

Voor leerjaar 4, 5 havo en 4, 5 en 6 vwo is dit de heer A. Paf: a.paf@marianum.nl

U plant dan samen een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek besluit Marianum of uw zoon of dochter bij ons op school aangemeld kan worden. U ontvangt dan alsnog de aanmeldlink.

Stappen om aan te melden via de aanmeldlink:

  1. Ga naar de aanmeldlink die u van ons heeft ontvangen en maak hier een account aan met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Vervolgens logt u in met uw e-mailadres en wachtwoord
  3. U klikt op het aanmeldformulier en start met het invullen van de gegevens. Het is mogelijk het formulier tussentijds op te slaan, zodat u op een later tijdstip verder kunt gaan met aanmelden. Als het nodig is, kunt u ook documenten uploaden.
  4. Tot slot ondertekent u met een digitale handtekening. Daarvoor werken we met IDIN. Meer informatie over IDIN vindt u via https://www.idin.nl

Hulp nodig?
Als u vragen heeft of het lukt niet helemaal met invullen, dan kunt u contact opnemen met onze leerlingenadministratie via telefoonnummer 0544-477070

Inschrijven in geval van gescheiden ouders
Gescheiden ouders bepalen onderling wie de aanmelding doet. Op basis van het BSN-nummer is het niet mogelijk twee aanmeldingen voor één kind te doen. De ouder die de tweede aanmelding doet, krijgt dan een melding dat er al een aanmelding is gedaan met het BSN-nummer. Een ouder met wettelijk gezag kan de aanmelding doen en deze ook ondertekenen.

Advies basisschool is leidend bij plaatsing op school
De basisschool bespreekt tijdens het schooladviesgesprek het schooladvies met u en uw kind. U vult het schooladvies in op het aanmeldformulier. Dit advies ontvangen wij ook van de basisschool. Dat schooladvies volgen wij op.

U ontvangt z.s.m. een e-mail van ons met de bevestiging dat de digitale aanmelding goed is ontvangen en wat de vervolgstappen zijn.